Friday, April 29, 2011

: Royal Wedding - Putera Willian dan Miss Kate Middleton :



secocok kan pasangan bakal raja dan permaisuri britain ni..hensem sungguh putera william ni kan..akhirnya bertemu jodoh dengan wanita yang menjadi kekasih selama 8 tahun..lama kan..kalau dah kawin..mungkin dah beranak pinak..haha

Pasangan ni akan melangsungkan perkahwinan pada 29-4-2011 di Gereja Westminster Abbey dan majlis reception pula di Buckingham Palace..

Perkahwinan pasangan ini adalah antara acara yang ditunggu-tunggu bagi kalendar 2011 semenjak mereka pengumumkan pertunangan pada November 2010..sampaikan hari ini dijadikan tarikh cuti umum britain..hebatkan pasangan ini..

Dan perkahwinan ini dijangka menjadi tontonan hampir 2 billion penonton..shu pun salah seorang penonton yang akan duduk depan TV menyaksikan putera william menjadi suami orang..haha melepas nak jadi mak mertua putera william..

Ada sesetengah rakyat britain ni..dah siap buat khemah-khemah kecil ditepi jalan di sepanjang jalan ke Westminister Abbey..sayangnya rakyat britain kepada pasangan ni kan..sama-sama meraikan hari bersejarah anak mendiang puteri Diana ni..


No comments: